Hogyan is lettem könyvmoly?
2019. március 11. írta: Hegyesi Molnár Éva

Hogyan is lettem könyvmoly?

Azt sajnos nem tudom megmondani melyik lehetett életem első könyve (talán valamelyik kötelező) de arra emlékszem, hogy melyik könyv/könyvek voltak rám akkora hatással, amik olvasása óta azóta sem tudtam leállni.

53688832_771539469893553_1904451261403496448_n_1.jpgÁltalános iskolában szerencsém volt, mert a suli szomszédságában volt a könyvtár, ahova kötelező volt beiratkozni, így a kezdő lökést ez adta meg. Városi lány lévén volt sok szabadidőm suli után, így gyakran kötöttem ki ott, ahol órákig tudtam nézelődni a több száz könyv között. Valószínű így akadtam rá a jelenlegi könyvolvasási témakörömhöz egyáltalán nem illő, de annál jobban beszippantó Darren Shan Vámpír köteteire. Azóta sem olvastam vámpíros könyveket, nem is vonzanak, de ha ezekre a könyvekre gondolok, olyan jó emlékeim támadnak. A történetre már csak nagyvonalakban emlékszem, viszont arra tisztán, hogy volt olyan nyáriszüneti nap, amikor egy kötetet egy nap alatt ledaráltam.darren_shan.jpg

Így tavaly, mikor újra beszippantottak a könyvek (és újra beiratkoztam a könyvtárba) eszembe jutott, hogy újra kellene olvasnom ezeket a könyveket. Nagy meglepetésemre a legnagyobb videómegosztó portálon hangoskönyv formájában is megtaláltam, aztán gondoltam kellemeset a hasznossal, a napi főzések közben hallgatom a kedvenc könyvemet. De a hangos könyvek azóta sem ragadtak magukkal, így ez az ötlet félbe is maradt.

Viszont idén az olvasás terén nagy lépésre szántam el magam. Régóta szeretnék angolul könyveket olvasni. Középfokon beszélek angolul, de már lassan két éve egyáltalán nem használom. Aki járt már hasonló cipőben tudja, hogy egy-egy nagyobb szünet során mennyire sokat lehet felejteni egy nyelvből. Sokat gondolkodtam, mivel is kellene kezdeni. Vettem pár két nyelvű könyvet, vagy angol novellákat, de ezek nem szippantottak annyira be, hogy a nyelvi nehézséget hátrahagyva tovább olvassam őket. Aztán eszembe jutott az újraolvasás!! Úgy gondoltam ez a könyvsorozat újra magával fog repíteni, mivel ez inkább mondható ifjúsági irodalomnak a nyelvezete is egyszerűbb lesz, mint egy esetleg történelmi regénynek.

Azt határoztam el, hogy a sorozat első részét elolvasom magyarul, hogy újra legyen bennem egy kép a szereplőkről, helyszínekről. Viszont a második részt angolul rendeltem meg. Nagy reményeim vannak ezzel a folyamattal kapcsolatban, remélem, nem fogok csalódni.

Ha minden jól megy, és az angol könyv végére érek, beszámolok a tapasztalatokról. Addig is jó olvasást mindenkinek!

Olvassunk Anyukák!

A bejegyzés trackback címe:

https://mommyandpici.blog.hu/api/trackback/id/tr8314682498

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása